Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil Trend 2022/2023: Hyper Nature

Maak opnieuw verbinding met de natuur via technologie

''Augmented reality is net zo echt als de realiteit zelf'', zegt 3D-kunstenaar Ines Alpha, erop wijzend dat de toekomst niet is verdeeld in verschillende realiteiten, maar in plaats daarvan één wordt volgens de denkwijze van jongere generaties. Digitale tactiliteit groeit als een nieuw genre om te ervaren. Niet per se om de natuurlijke wereld volledig te imiteren, maar om boven en buiten te gaan voor een unieke tactiliteit. Hyper Nature doorbreekt bestaande silo's van natuur en technologie. Wanneer digitale realiteiten naadloos onderdeel worden van technologische apparaten, transformeren ze in een nieuwe manier om opnieuw verbinding te maken met de natuurlijke wereld. Door technologie is het mogelijk om andere lichtgolfelementen vast te leggen dan het menselijk oog kan zien.

Hyper Nature is een symfonie van meeslepende rijken die de geheimen en schatten van de natuur digitaal communiceren. Voor de huishoudtextielindustrie gaat Hyper Nature over digitale representaties van de natuur en het creëren van ontwerpen die inspiratie bieden voor hoe de natuur zou maken - of bovendien de facilitator zijn van de blauwdruk van de natuur en nadenken over hoe een betere wereld kan groeien door technologie en natuur te laten samensmelten. Fotobiologie en lichtwetenschapstechnologieën creëren een nieuwe weg van duurzamere landbouwmethoden. Blauw, rood en ultraviolet licht kunnen bijvoorbeeld de plantengroei verbeteren en het gebruik van pesticiden tot 50 procent verminderen. Deze kennis vormde de basis voor het project Grow van Studio Roosegaarde. Volgens Daan Roosegaarde: ''GROW is het droomlandschap dat de schoonheid van licht en duurzaamheid laat zien. Niet als een utopie, maar als een protopie, stap voor stap verbeteren.''

Hyper-natuurkleuren

Levendige en bovennatuurlijke kleuren variëren van vreemd groen tot intens violet. Bioscience brengt inspiratie voor tinten van zowel heldere en vage nuances van groen en grijs. Verloop- en vloeiende kleurpatronen zijn essentieel voor de meeslepende expressie die Hyper Nature visualiseert. Een hybride metaverse van door de computer gegenereerde afbeeldingen geeft ook een technische uitdrukking aan het kleurenuniversum. Reflecties en kunstlicht creëren nieuwe percepties van op de natuur gebaseerde kleuren. Zalm en lichte framboos zijn hoogtepunten.

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Textielsamenstelling

  • Responsive materials
  • Recycled synthetics
  • Digital textiles
  • Intelligent textiles
  • Functional textiles
  • Light responsive function
  • Digital eco dyes
  • Microscopic structure
  • Surface vibrations
  • Fluid patterns
  • Natural structures
  • Technical fibres
Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Heimtextil - Trend 2022/2023: Hyper nature | Conceptstore Sisällä

Sleutel tot de trend: Hyper Nature..

  • Gaat over het opnieuw verbinden met de natuur door middel van technologie: het afbreken van de silo's om nieuwe meeslepende werelden te creëren;
  • Gaat niet alleen over het digitaliseren van de natuurlijke wereld, maar verder gaan voor een nieuwe taciliteit en hybride realiteit;
  • Is een digitale facilitator van de blauwdruk van de natuur, die technologie en natuur samensmelt voor een protopiastaat en stap voor stap een betere toekomst creëert;
  • Trekt een jonger publiek, zowel vanwege de levendige kleuren als de geavanceerde visuele expressies. Het vermogen om te spelen en snel te veranderen volgens digitale interactie versterkt de aantrekkingskracht op jongere consumenten.
Terug naar blog